Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi | 07.06.2024 |
Mitsubishi Electric Klima Sistemleri Pazarlama ve Ürün Yönetimi Yöneticisi Dr. Murat Hoşgör "Mükemmellik Dengesi" kavramı ile satış öncesi, satış sırası ve satış sonrası tüm aşamalarda müşterilerine sorunsuz bir deneyim yaşatmayı amaçladıklarından bahsetti. Yüksek enerji verimliliğine ve kaliteye sahip uzun ömürlü ürünleri 'Keşfetteam', 'ServisFit' ve 10 yıl garanti gibi sektörde öne çıkan uygulamalarına dikkat çeken Hoşgör, 2024 yılında da büyümeye devam ettiklerini kaydetti.
• Kısaca firmanıza dair bilgilendirme yapar mısınız?
Mitsubishi Electric olarak Türkiye’de ürün gamında en fazla A+++ klima alternatifi bulunan marka konumundayız. 2020 yılından beri de A+++ enerji tasarrufu sınıfında en fazla tercih edilen markayız. Mitsubishi Electric Klima Sistemleri olarak İSKİD İklimlendirme-Soğutma-Klima İmalatçıları Derneği yıllık envanter verilerine göre Türkiye’de A+++ enerji sınıfında 3 yıl üst üste en çok tercih edilen marka olduk.
Satış öncesi ve satış sonrası hizmetlerde yapılanmamızı güçlendirerek müşteri memnuniyetini ileri seviyeye taşımak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Satış öncesi Keşfetteam ekiplerimiz, özel olarak geliştirilmiş Keşfetteam uygulaması ile doğru analizi yaparak kullanıcıların beklentilerini ve mekânın ihtiyacını karşılayacak en uygun klimayı seçmek konusunda yol gösteriyor. Yeni servis konseptimiz ServisFit ile iş süreçlerini “fit”leştirerek satış sonrası hizmetlerde memnuniyeti en üst seviyeye taşımayı amaçlıyoruz.
• 2023 firmanız açısından nasıl geçti? Üretim, satış, ihracat, Ar-Ge, yatırım ve yeni ürün gibi başlıklarda neler yaptınız?
Öte yandan 6 Şubat’ta gerçekleşen ve 11 ilimizi etkileyen deprem felaketinin ardından bölgeye ve depremzedelere yardımlarımızı sürdürdük. Deprem bölgesindeki geçici yaşam alanlarında hayatlarını sürdüren vatandaşlarımızın yaşam koşullarını iyileştirmek için AFAD’a bu mekanlarda kullanılmak üzere Manisa’da bulunan grup şirketimiz Mitsubishi Electric Turkey Klima Sistemleri Üretim A.Ş ile toplam 562 adet klima bağışladık. Sosyal sorumluluk anlayışımız doğrultusunda Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri olarak geçtiğimiz aralık ayında ilk olarak bu klimaların koruyucu bakım ve temizlik faaliyetlerini bedelsiz olarak gerçekleştirdik. Önümüzdeki dönemde bu klimaların yaz ve kış sezonları öncesinde yılda iki defa olmak üzere koruyucu bakım ve temizlik çalışmalarını gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
• 2024 yol haritanızda neler var. Yılın ilk çeyreği için değerlendirmenizi alabilir miyiz? 
• Şirket olarak gündeminizdeki en önemli konu nedir?
Mitsubishi Electric Klima Sistemleri olarak, ticari faaliyetlerimizi "Mükemmellik Dengesi" başlığı altında sürdürüyoruz. Bu, satış öncesi, satış sırası ve satış sonrası tüm aşamalarda sorunsuz bir hizmet sunma taahhüdümüzü yansıtıyor. Müşterilerimize ve topluma karşı olan sorumluluklarımızı en üst düzeyde yerine getirmek için iş stratejilerimize sosyal sorumluluk anlayışımızı entegre etmeye devam ediyoruz. Örneğin, ürünlerimizin enerji verimliliğinden kalitesine ve uzun ömürlülüğüne kadar sürekli geliştirdiğimiz inovatif konseptlerimiz 'Keşfetteam', 'ServisFit' gibi uygulamalarımız ve 10 yıl gibi uzun süreli garanti fırsatı vaatlerimizle küresel vizyonumuza hizmet ediyoruz.
Bu yaklaşımımız, sürdürülebilir bir gelecek için etkili bir temel oluştururken, işimizin topluma olan katkısını da güçlendiriyor.
• Sektörün son durumuna ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız? Trendler ne yönde gelişiyor?
Konforun yanı sıra, uzun ömürlü ürünlerimizle Türkiye ekonomisine, bireysel ve ticari tasarrufa katkı sağlıyoruz. Bu katkıyı da uzun yıllardır sektörde kendine yer edinmiş olan A+++ ürünlerimizle sürdürüyoruz. Hedefimiz, sektörde ilk olan 10 yıl garanti konseptimizi sadece bireysel kullanıcılarımıza değil ticari kullanıcılarımız için de yakın gelecekte kurgulamak.